Project management as a current trend in modern management (on the example of the education sector)

FULL TEXT:

Abstract

This article discusses the significance of project management as a distinct field of management science. With rapid changes occurring in various sectors, project management has become increasingly important. Using the example of analyzing the significance of project management in education, the article examines various methods and techniques. Based on this analysis, the importance and significance of project management in education is justified.

About the Authors

List of references

Mamanazarov O.Sh., Nazirov A.X., Inoyatova D.Sh. Loyiha boshqaruvi. – Toshkent, 2019.

Suyunov D.X., Xolbayev B.A. Loyiha boshqaruvi: uslub va standartlar. – Toshkent, 2021y.

A.Hasan. Project management yoki loyihalar boshqaruvi. – Toshkent, 2022.

Djurayev R.X., Turg’unov S.T. Ta’lim menejmenti. – Toshkent, 2006.

Галкин Е.Б. Врач-экономист Имхотеп и начало строительства пирамид в Египте / // Молодой ученый. — 2016. — № 26 (130). — С. 268-273.

Бекбаев Р.Р. Теории познания. – Ташкент: Book Trade, 2023г.

Поляков А.Н. Административное управление Анри Файоля // Management: журнал. – 2020. – №3(55). – С.74-80.

Гуща П.В., Константинов С.А. Научные положения Ф. Тейлора и их влияние на развитие систем материального стимулирования труда // Проблемы экономики. – 2010. – №1(10). – С.29-35.

Цветков В.Я. Системное управление // Economic Consultant. – 2019. – №1(25). – С.57-64.

Голдратт Э.М., Кокс Дж. Цель. Процесс непрерывного совершенствования. – Минск: Поппури, 2009.

Семыкин А.С. Успешное управление компанией: роль стратегического планирования и внедрения инноваций // Инновации и инвестиции. – 2023. – №4. – С.152-155.

Марашли И.Х. Роль проектного менеджмента в организации деятельности в системе образования // Инновации и инвестиции. – 2020. – №12. – С.82-85.

How to Cite

Valieva, F. (2024). Project management as a current trend in modern management (on the example of the education sector). Acta Education, 1(1), 15–18. https://doi.org/10.61587/3030-3141-2024-1-1-26-30
Views: 66